اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

برای فرار از زندگی پرمشغله دنیای امروز، پیدا کردن مکانی دنج که صدای طبیعت، آب و هوایش هر زمان در وجود انسان طنین انداز شود، خیلی دور و دشوار نیست. در همین نزدیکی در جاده تهران – قزوین و شهرستان ساوجبلاغ، روستایی کوچک و سرسبز قرار دارد که چند سالی است به مقصدی فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است. در اینجا می توان بی دغدغه و با خیالی راحت خود را به زندگی سپرد و به خویشتن بازگشت؛ مگر جزء این است که انسان زاده خالق خود یعنی طبیعت است؟ به مقاله سفر به «کردان» خوش آمدید.

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خیلی از پایتخت نشین‌ها به دلیل مشغله‌های بسیار و شغلی که دارند به ندرت می‌توانند زمانی را برای تفریح و سفر اختصاص بدهند. اکثرا تعطیلاتشان محدود به یکی دو روز آخر هفته شده و در رختخواب سپری می‌شود و منتظر می‌مانند تا بالاخره یک روزی بتوانند مرخصی چهار پنج روزه بگیرند و راهی شهر و دیاری دیگر شوند. اما باید بدانید سفر لزوما با طولانی بودن و اقامت های چند روزه آن نیست که معنا پیدا می‌کند. خیلی اوقات سفر یک روزه اطراف تهران می‌تواند آرامش بسیاری به شما ببخشد تا با انرژی بیشتر هفته پیش رویتان را شروع کنید.برای سفر یک روزه اطراف تهران مهم‌ترین نکات سرسبزی و خوش آب و هوا بودن منطقه و فاصله کم آن با تهران است و برای کسانی که ساکن تهران هستند مهم ترین مساله این است که با توجه به اینکه هزینه ای بابت اجاره ویلا و سوییت و جای خواب نمی دهند سفرشان ارزان تر تمام می شود. پینشهاد ما برای ارزان تر شدن سفر برای کسانی که ساکن تهران نیستند اجاره آپارتمان در شهر تهران است . چون به هر حال از اجاره ویلا در اطراف تهران ارزان تر تمام می شود. در این مقاله چند مقصد جذاب برای سفر یک روزه اطراف تهران را معرفی می‌کنیم تا در اولین فرصت به آن‌ها سر بزنید .

blogpost-210

دشت هویج:

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر یک روزه اطراف تهران، دشت هویج یا همان گرچال است. این دشت در بالای روستای افجه در نزدیکی لواسان قرار دارد و به خاطر طبیعت زیبا و آب و هوای خوش خود از مقاصد محبوب نزد دوستداران طبیعت و طبیعت گردان است.گاهی این تناقض هم جذاب است بین طبیعت بکر و ویلاهای لوکس و خانه های شهری فاصله ای نیست. از تهران که به سمت دشت هویج حرکت کنید چیزی حدود یک ساعت و نیم یا حداکثر دو ساعت طول می‌کشد تا به آن‌جا برسید و یک روز هیجان انگیز و مفرح را شروع کنید. گشت در مزارع و باغ‌های سرسبز اطراف، پیاده روی و تماشای طبیعت بکر دره شمالی افجه، کوهنوردی و صعود به قله‌های اطراف و بازدید از آبشار پسچویک بخشی از فعالیت‌ها و تفریحاتی است که در این سفر می‌توانید انجام دهید. همچنین در شمال غربی دشت هویج دشت سبوستان مملو از درختان میوه قرار دارد و آبشار چرند و حمامی قدیمی که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد نیز در این ناحیه است. سقاخانه و چناری پیر و کهنسال از دیگر جاذبه‌های این منطقه است.

blogpost-209

آبشار سنگان:

برای رسیدن به یک منطقه خوش آب و هوا لازم نیست حتما خیلی از تهران دور شوید. در شمال غرب روستای سنگان، در فاصله تقریبا ۲۰ کیلومتری از شمال غرب تهران آبشاری بسیار زیبا به نام آبشار سنگان قرار دارد. این آبشار و طبیعت چشم نواز آن منطقه که یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر یک روزه اطراف تهران است، چیزی حدود یک ساعت با تهران فاصله دارد. بهترین زمان سفر به این منطقه و بازدید از آبشار سنگان فروردین و اردیبهشت است اما این جاذبه طبیعی در همه فصول و ماه‌های سال به نوعی باشکوه و زیباست. در فصل زمستان قندیل‌های عظیمی از برف و یخ سراسر آبشار را می‌پوشانند و منظره‌ای بدیع و چشم نواز خلق می‌کنند. در سمت چپ آبشار نیز غارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. رودخانه سنگان و باغ‌های سرسبز با انواع میوه‌های رنگ و وارنگ نیز از دیگر جاذبه‌های روستای سنگان هستند.

blogpost-204

دشت لار (پارک ملی لار):

دشت لار با زیبایی‌ها و شگفتی‌های بی انتهای خود بهترین انتخاب برای کسی است که حسابی هوس تماشای طبیعت را کرده ولی فرصت سفر به شهری دور را ندارد. این دشت زیبا با تنوع گیاهی و جانوری بالا و چشمه‌های خروشان و طبیعتی بکر، در دامنه قله دماوند و ۷۰ کیلومتری شرق تهران  قرار گرفته است. این دشت در همه فصل‌ها زیبایی خیره کننده‌ای دارد اما در فصل بهار که غرق در گل‌ها می‌شود به اوج زیبایی خود می‌رسد. اگر در اواخر بهار به این دشت سفر کنید می‌بینید که انبوهی از شقایق‌ها دامن سرخ خود را به روی دشت پهن کرده و چشم‌اندازی بی‌نظیر به آن می‌بخشند. به طوری که هر سال گردشگران زیادی برای دیدن دشت شقایق‌ها به این منطقه می‌آیند. دریاچه سد لار، دریاچه دیو آسیاب و کوه‌های دشت لار نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند. دوچرخه سواری و ماهیگیری( در برخی از ماه‌ها و با اخذ مجوز) نیز از دیگر تفریحات و فعالیت‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. این دشت زیبا و خوش آب و هوا را برای سفر یک روزه اطراف تهران انتخاب کنید تا همه خستگی‌ها یکباره از تنتان بیرون شود.

blogpost-205

آبشار هفت چشمه:

اگر هفته‌ای شلوغ و پر کار را گذرانده‌اید  و به اندازه کافی در فضای شهری چشمتان به جمال آپارتمان های سر به فلک کشیده شهرتان روشن شده است و به دنبال مقصدی برای سفر یک روزه اطراف تهران هستید آبشار زیبای هفت چشمه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آبشار در کیلومتر ۱۷ جاده کرج چالوس نزدیک روستای ارنگه قرار دارد و با ارتفاع ۹۰ متری خود یکی از آبشارهای بلند ایران به حساب می‌آید. در طول مسیر و تا زمانی که به آبشار اصلی برسید، ۷ چشمه و آبشار کوچک را مشاهده می‌کنید که نام آبشار اصلی از آن‌ها وام گرفته شده و به همین علت به هفت چشمه معروف است. در واقع آبشار اصلی که در انتهای مسیر است آدران نام دارد ولی همانطور که گفتیم به علت وجود آن هفت آبشار و چشمه در مسیر، به این اسم معروف شده است. بهترین فصل برای بازدید از این جاذبه طبیعی فصل تابستان است که هوای خنک منطقه می‌تواند شما را برای چند ساعتی هم که شده از گرما نجات دهد.

آبشار شاهاندشت:

اگر قصد رفتن به سفر یک روزه اطراف تهران را دارید آبشار شاهاندشت انتخابی مناسب برای شماست که می‌تواند تعطیلاتی رویایی را برایتان رقم بزند. این آبشار عظیم و باشکوه که دومین آبشار بلند کشورمان به حساب می‌آید واقع در استان مازندران و روستای شاهین دشت است و در ۶۵ کیلومتری شهر آمل و ۹۶ کیلومتری تهران قرار دارد. نسیم خنکی که می‌وزد و قطرات آبی که روی سر و صورت می‌ریزد به همراه صدای گوش نواز جاری شدن آب اوقاتی بسیار دلچسب و خاطره‌انگیز را برای گردشگران فراهم می‌آورد. قلعه ملک بهمن در بالای آبشار با قدمت سه هزار ساله از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. بهترین زمان برای این سفر یک روزه اطراف تهران از اواخر اردیبهشت تا ابتدای مهر است. این آبشار در تمام ماه‌های سال زیباست اما ممکن است به علت شرایط آب و هوایی رفتن به این منطقه کمی سخت شود. با سفر یک روزه اطراف تهران جانی تازه به خودتان ببخشید و فعالیت‌هایتان را با انرژی دو چندان از سر بگیرید.

blogpost-203

معمولا افرادی که قصد سفر یک روزه اطراف تهران می‌کنند به خصوص پایتخت نشین‌ها صبح زود راه می‌افتند و برای استراحت شب را به خانه برمی‌گردند. اما اگر از سایر شهرها به این مکان‌ها سفر می‌کنید و قصد دارید شب را بمانید بهتر است از قبل به رزرو آنلاین اقامتگاه مورد نظرتان را امتحان کنید. اگر دوست داشتید کمپ در طبیعت هم می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. همچنین با توجه به نزدیکی این جاذبه‌ها به تهران می‌توانید شب را به پایتخت بیایید و با اجاره ویلا و آپارتمان‌های شخصی تهران اقامتی خاطره انگیز را تجربه کنید.

  • amirmasoudmok mok
  • ۰
  • ۰

زندگی شهری امروزه تاثیر زیادی در زندگی هر فردی گذاشته است و به همین دلیل بسیاری از افراد جامعه درگیر بیماری های روحی و جسمی شده اند.  خوب است که گاهی اوقات برای تازگی روح و روان و استراحت جسم، از این روزمرگی شهر نشینی جدا شده و سری به طبیعت بکر روستا زده و در آغوش طبیعت اوقات خوشی را سپری کنیم . امروز با شب همراه باشید تا به سراغ یکی از روستاهای خوش و آب و هوا در اطراف تهران برویم.

«کردان» نام این منطقه زیبا و خوش آب و هوا است. شهر کردان در ۲۵ کیلومتری کرج و ۶۵ کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است. این منطقه قبل از جنگ تحمیلی برای مردم پایتخت ناشناخته بود. اما با شروع جنگ وقتی که مردم رو به حاشیه نشینی آوردند کردان را برای اتراق برگزیدند.

جمعیت کردان هم اکنون ۴۵۰۰ نفر است. از جاذبه های مهم روستا می توان از شاهزاده حسین و بی بی شهربانو نام برد. بنای امامزاده یا شاهزاده حسین با پلانی مدور که دارای ۳۴ کنگره به ارتفاع شش متر بر روی بدنه و گنبد دوپوش از نوع عرقچین با شیوه آجر سنتی به صورت معمولی و رگ چین می باشد و از این نظر جزء بناهای زیبا و استثنائی محسوب می گردد که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

جهت اجاره ویلا در کردان کلیک کنید.

kordan

روستای کردان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، استقرار صنایع مهم و وجود جاذبه‌های بسیار زیبا و برجسته طبیعی، تاریخی، گردشگری، مذهبی، مجاورت با اتوبان تهران-قزوین و همسایگی با مراکز جمعیتی نظیر کلان شهر کرج از یک سو و برخورداری از آب و هوای مطلوب و طبیعت بسیار زیبای کوهستانی از سوی دیگر، ضمن پذیرائی از تعداد قابل‌توجه گردشگر، از استعداد مهاجرپذیری بالائی برخوردار است.

در کردان یک شهر ورزشی مجهز با امکانات شنا، والیبال، فوتبال، بسکتبال، سوارکاری و… وجود دارد و می‌توانید در سفر به این منطقه روزی پر از هیجان و تحرک را تجربه کنید. کردان یک رودخانه هم به همین نام دارد که از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از شمال شرقی به جنوب غربی جاری است و در مسیر خود از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه شور می‌شود. در این روستا همچنین می توانید یک یادگار تاریخی هم ببینید که به برج مقبره کردان معروف است و در فاصله ۸۰۰ متری روستای کردان و در شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد.

نمای این برج آجری است و پلانی خورشیدی شکل و مدور دارد و بر روی سکویی دایره مانند به قطر ۸ متر بنا شده است. این برج گنبدی هم دارد و باستان شناسان آن را به دوره سلجوقیان مربوط می‌دانند. عده‌ای هم می گویند این بنا مقبره امامزاده حسین (ع) -از نوادگان امام سجاد (ع)- است و به همین دلیل خیلی‌ها برای زیارت به آن‌جا می‌روند. پل قدیمی بانو صحرای کردان، که در دو کیلومتری شمال غرب این روستا قرار دارد یکی دیگر از آثار باستانی کردان است که در دوره صفویه ساخته شده و تنها دو پایه و بخشی از تاق‌های آن باقی مانده است. برای دیدن این پل باید از مسیر روستای ولیان بگذرید. پل کردان دارای یک دهانه اصلی و بزرگ و یک دهانه فرعی و کوچک است و با سنگ و آجر و ملات آهکی ساخته شده است.

و اما برای دسترسی به روستای سرسبز کردان با این تعداد جاذبه های طبیعی و تاریخی، باید ابتدا خود را به کرج رسانده و از آنجا مسیر آزادراه قزوین را ادامه دهید. پس از سپری کردن کمتر از ۲۰ کیلومتر، با تابلوی خروجی کردان مواجه می شوید و پس از خروج و وارد شدن به جاده ای روستایی، تنها با طی کردن چند کیلومتر خود را در قلب یکی از بهشت های موجود بر روی زمین خواهید یافت.

  • amirmasoudmok mok
  • ۰
  • ۰

جاده کناره ، جاده ای از جنس بهشت

یکی از پر تردد ترین و شاید پر خاطره ترین مسیر های جاده ای ایران خط ساحلی دریای خزر است که در امتداد این جاده ی زیبا هر آنچه از طبیعت دلتان بخواهد به شما نشان میدهد و شاید این حجم از زیبایی  را در هیچ کجای ایران نتوانید پیدا کنید.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با  برخی جاذبه های گردشگری این مسیر و همچنین نحوه اقامت در شمال ایران آشنا کنیم تا با خیالی آسوده تر در شهریور ماه که ماهی ست بسیار مناسب برای سفر به شمال ایران به جاده بزنید.

ابتدا با معرفی شهر های این مسیر جاده را در ذهنتان تصور کنید :

جاده کناره ، چاده ای از جنس بهشت

فریدونکنار – محمود آباد – نور و رویان – نوشهر – چالوس

فریدونکنار :

نام فریدونکنار از ابتدای دوره ی دوم پهلوی بسیار بر سر زبان ها آمد شهری بسیار زیبا با سواحل ماسه ای بسیار گسترده شاید بعد از چالوس دومین گزینه برای سفر به شمال ایران فریدون کنار بود  که البته سرمایه گذاری های گسترده ای هم در این شهر انجام شد که نتیجه ی آن ساخت تعداد بیشماری شهرک ساحلی ست که هنوز هم بسیاری از آنها مشغول بکارند. یکی دیگر از عواملی که نام فریدونکنار را زیاد بر سر زبانها آورده برنج این شهر ساحلی ست که زبانزد خاص و عام می باشد .

از جاذبه های گردشگری فریدونکنار نیز می توان به زیستگاه بین المللی درنای سیبری نام برد که تنها زیستگاه این پرنده ی بسیار زیبا در ایران می باشد و البته چهارمین در دنیا – بازار ماهی فروشان فریدون کنار نیز برای علاقه مندان به این جاندار آبی باید جالب باشد مخصوصا صبح زود که صیادان سید خود را در این بازار به اصطلاح چوب می زنند و قیمت گذاری می کنند.تالاب فریدونکنار نیز که مجموعه ای متنوعی از گیاهان و جانوران آبزی در دل خود جای داده نیز با مساحتی نزدیک به ۵۴۰۰ هکتار یکی دیگر از جاذبه های فریدونکنار می باشد. و از همه مهمتر اقامت در فریدونکنار هم امروزه بسیار ساده گشته چرا که شما می توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه خود را قبل از سفر به شمال انتخاب کنید .

فریدونکنار

محمودآباد :

محمودآباد با اینکه نسبت به شهر های همجوارش از قدمت زیادی برخوردار نیست اما بدلیل سواحل ماسه ای زیبا و همچنین امکانات رفاهی مناسبی که در خود دارد یکی از پر طرفدارترین شهرهای ساحلی  برای سفر به شمال ایران محسوب می شود .

یکی از جاذبه های پر طرفدار این روزهای محمود آباد سرزمین رویاها می باشد . پلاژ خط آهی یا همان سرزمین رویاها یکی از مدرن ترین شهربازی های شمال می باشد که در کنار شهر بازی با امکانات رفاهی بسیار مناسبی که فراهم کرده محلی امن و زیبا برای اجاره ویلا در محمودآباد می باشد  و اینگونه سفر به شمال را برایتان خاطره انگیز تر می کند.

blogpost-62

نور و رویان :

نور و رویان دو  شهر همجوار که به نظر بسیاری از دوستاران طبیعت و ماجراجویان کوهی از نقاط بکر را در خود نگاه می دارند  که همین نکته  باعث شده طبیعت جنگلی این منطقه  زبانزد طبیعتگردان و ماجراجویان شود.

یکی از این جاذبه ها دریاچه ارواح می باشد که در نزدیکی شهر رویان از مسیری جنگلی به نام جنگل شیطان به این دریاچه بینظیر می رسید .  و البته اقامت در نور و یا اقامت در رویان نیز می تواند برایتان بسیار لذت بخش   و یکی از بهترین انتخاب های شما در سفر به شمال ایران باشد.

نوشهر :

نوشهر که براستی همچون نگینی در استان مازندران می ماند نیز در امتداد این خط ساحلی در سفر به شمال سر راهتان می باشد . شهری بسیار زیبا با بام هایی رنگین که اگر در ارتفاعات از بالا به شهر نگاه کنید همچون رنگین کمانی هزار رنگ می ماند . جاذبه های گردشگری نوشهر نیز بسیار متنوع می باشد که به نوعی خواستگاه بسیاری از طبیعتگردان است. از جمله این جاذبه ها می توان از آبشار زانوس نام برد .

حمام کندلوس – دریاچه ملاکلا – روستای حیرت – دریاچه ممرز – سد آویدر – تنگ دار – روستای دامون – روستای چتن – روستای نجارده – دریاچه خضرنبی

یکی دیگر از جاذبه های این شهر زیبای شمالی اقامت در نوشهر می باشد . چراکه  وجود اقامتگاه های متعدد در این شهر با هر سلیقه ای سازگار است و حتی می توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه در نوشهر قبل از حرکت مشخص کنید تا دیگر خیالتان از بابت محل اقامت در نوشهر راحت باشد و سفر به شمال برایتان راحتر از قبل گردد.

gilan

چالوس :

چالوس یکی از قدیمی ترین و پر جاذبه ترین شهر های توریستی استان مازندران می باشد که برای خود جایی خاص در سواحل دریای خزر باز کرده است  طوری که هروقت اسم سفر به شمال می آید نام چالوس در ذهنمان پررنگ می شود.  از جاذبه های گردشگری چالوس می توان به سواحل رادیو دریا – کاخ چایخوران – مرداب کندوچال – مرداب هسل – دریاچه حصارچال – تله کابین نمک آبرود – روستای سیاه بیشه – روستای دلیر کلارستاق – موزه خودرو های تاریخی – روستای سینوا – روستای ناتر – منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه – منطقه حفاظت شده چهارباغ – دریاچه ولشت  و صد ها جاذبه گردشگری بکر و زیبای دیگر که همگی چالوس را مانند عروسی در استان زیبای مازندران تبدیل کرده.

اگر بفکر سفر به شمال افتاده اید و نگران اقامت در چالوس هستید باید گفت که نگران نباشید چرا که می توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه خود را قبل سفر به شمال مشخص کنید تا دیگر نگران محل اقامت خود نباشید.

  • amirmasoudmok mok
  • ۰
  • ۰

کشور عزیزمان ایران از نظر موقعیت جغرافیای  و جاذبه های گردشگری یکی از توریست پذیرترین کشورهای جهان می‌باشد. محمود آباد در قلب طبیعت بکر ایران و شمالی‌ترین نقطه کشور عزیز ما است که سالانه گردشگران بیشماری را پذیرا است. در این مقاله سعی شده که برخی از جاذبه‌های گردشگری  این شهر زیبا معرفی گردد.

شهر محمود آباد

شهر محمود آباد در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. این شهر دارای طبیعت بکر و مرکز شهرستان آن محمود آباد می باشد. مردم این شهر از طریق گردشگری، ماهیگیری و کشاورزی امرار معاش می‌کنند. محمود آباد یکی از توریستی‌ ترین شهرهای استان مازندران می‌باشد که جزو شهرهای بندری نیز به شمار می آید. شهرستان محمود آباد دارای دو شهر به نام‌ های شهر محمود آباد و شهر سرخ‌ رود است. همچنین محمود آباد دارای پارک های ساحلی متنوع و جاذبه های دینی بیشماری و  می باشد. مسافران زیادی هر سال در ویلاهای اجاره ای محمودآباد اقامت می کنند.

جاذبه های گردشگری محمود آباد

مهمترین جاذبه های گردشگری محمود آباد

با توجه به موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای که شهر محمود آباد در آن واقع‌ شده است، پتانسیل خواصی در آن یافت می‌شود. آب‌ و هوای مطبوع، شرایط اقلیمی خاص، نزدیکی به دریا، طبیعت بکر و جاذبه های دینی که مجموع این عوامل باعث شده دولت و مردم به‌ویژه آنهایی که علاقه به گردشگری و طبیعت‌ گردی دارند در آنجا گردهم‌ آیند و محیطی سرشار از آرامش و خوشی برای خود فراهم کنند و بازار رونق بخشی برای اجاره ویلا در ان منطقه را رقم بزنند. به طوری که سالانه بر جمعیت این شهر زیبا افزوده می‌شود و این شهر جایگاه و پایگاه خاص خود را پیدا کرده است. از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به روستا و آبگرم لاویج، پارک‌های ساحلی شهر محمود آباد، پارک های ساحلی از جمله پارک لاله و پارک ساحلی  ملت اشاره کرد. جاذبه های دینی  از جمله امامزاده‌ها و مراکز دینی، مراکز دانشگاهی، هتل‌های شیک و لوکس، آب گرم، طبیعت بکر و سرشار از آرامش که همگی افراد زیادی را از سراسر ایران به سوی خود می کشاند.

جاذبه گردشگری لاویج

 از بهترین و زیباترین مکان‌های تفریحی و دیدنی محمود آباد لاویج می‌باشد. این منطقه واقع در  ییلاق است و با طبیعت بکر و سرسبز، دارای آب‌ و هوای بسیار خوبی است که بسیار مفرح نیز می‌باشد. لذا می توان با حضور در این منطقه، از زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن بهره مند شد. این ناحیه به آب گرم خود که از خواص درمانی برخوردار می‌باشد و بیماران پادرد و کمردرد به امید بهبود به آنجا می‌روند نیز شناخته می شود. در همین راستا بعد از اندکی پیاده‌ روی می‌توانید از فیل سنگی که از مکان‌های دیدنی این شهر می‌باشد. دیدن کنید و بیش از پیش از جاذبه های شهر محمود آباد لذت ببرید.

پارک های ساحلی محمود آباد

پارک ساحلی شهرداری

پارک ساحلی شهرداری محمود آباد یکی از مراکز تفریحی این شهر ساحلی می‌باشد. که فضای سرسبز مناسبی دارد و استراحتگاه مناسبی می باشد. این پارک علاوه بر محیط طبیعی زیبا دارای شهربازی و مکان مناسب برای شنا می باشد که توسط مراکز ذیربط برای آب تنی گردشگران و مسافران مهیا شده است.

پارک ساحلی ملت

پارک ساحلی ملت در شهر محمود آباد واقع در بلوار اصلی شهر (بلوار آزادی) مکان مناسبی برای اجاره ویلا تفریح‌ های ساحلی همچون قایق‌ سواری و شنا در محدوده حفاظت‌ شده محسوب می‌شود. این پارک علاوه بر موارد مذکور دارای محیط طبیعی آرام و لذت بخشی می باشد که بر دیدنی های این پارک زیبا افزوده است.

پارک ساحلی لاله

پارک لاله محمود آباد: یکی دیگر از پارک های ساحلی شهر محمود آباد پارک ساحلی لاله می باشد که دارای طبیعت بکر با جاذبه گردشگری بالا است. این پارک نیز مانند سایر پارک های شهر محمود آباد از مهمترین مکان های تلاقی خشکی با دریا است ، که این امر موجب شده بر زیبایی های این شهر افزوده شود.

شهر زیبای محمود آباد با توجه به محیط جغرافیایی خاصی که دارد پارک های ساحلی و تفریحی بیشماری دارد که سالانه باعث جذب هزاران گردشگر می شود. از مهمترین سیاست های مسئولان ذیربط در شهرستان محمود آباد ایجاد پارک های ساحلی زیبا و مفرح می باشد چرا که این امر باعث رونق اقتصادی و افزایش درآمد اهالی می شود و افزایش سفر مسافران و اقامت در محمود آباد می شود. حتما مطلب راهنمای اجاره ویلا در محمود آباد را مطالعه فرمایید.

جاذبه های دیدنی و مذهبی محمود آباد

جاذبه های دیدنی و مذهبی

علاوه بر  وجود مکان های زیبای طبیعی و تاریخی که سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند این شهر مکان های مذهبی و دینی فراوانی دارد که بر زیبایی هر چه بیشتر این شهر افزوده است،  لذا از مهمترین مکان های دینی و مذهبی این شهر می توان به موارد ذیل اشاره کرد. 

– امامزاده فضل محمود آباد: محمود آباد، جاده نور، روستای خشت سر،

– امامزاده قاسم: واقع در جنب شهرداری در مرکز شهر محمود آباد قرار دارد.

– امامزاده هفتاد و دو تن: واقع در دهستان کلوده جاده آمل

– امامزاده قاسم: واقع در حیاط دبستان انقلاب مرکز شهر

-امامزاده فضل؛ در ابتدای روستای خشت در جاده آمل

– امامزاده محمد عبدالله؛ در روستای شورستان،

– امامزاده آقا سید رضا؛ که در یک کیلومتری روستای حربده قرار دارد

-امامزاده زکریا، که در یک کیلومتری جاده‌ی سیاه کلا است

نوار ساحلی محمود آباد

خلاصه بحث: از خوانندگان این مقاله به خصوص آنهایی که علاقه وافر به گردشگری و ایران‌گردی دارند دعوت می‌شود حتما به شهر زیبای محمود آباد نیز مسافرت کنند و از طبیعت بکر آنجا و فضای آرامش بخشی که دارد بهره ببرند. محمود آباد محل تلاقی خشکی با دریا است و از این حیث جزو مکان های کم نظیر کشور عزیزمان می باشد.

  • amirmasoudmok mok
  • ۰
  • ۰

برای اجاره ویلا در کردان بخوانید 

اجاره ویلا در کردان برای فرار از زندگی پرمشغله دنیای امروز، پیدا کردن مکانی دنج که صدای طبیعت، آب و هوایش هر زمان در وجود انسان طنین انداز می‌شود، خیلی دور و دشوار نیست. در همین نزدیکی در جاده تهران – قزوین و شهرستان ساوجبلاغ، روستایی کوچک و سرسبز قرار دارد که چند سالی است به مقصدی فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است. در اینجا می توان بی دغدغه و با خیالی راحت خود را به زندگی سپرد و به خویشتن بازگشت؛ مگر جزء این است که انسان زاده خالق خود یعنی طبیعت است؟ به مقاله سفر به «اجاره ویلا در کردان» خوش آمدید.

کردان کجاست؟

کردان روستای ییلاقی از توابع ساوجبلاغ در استان البرز

این روستای ییلاقی از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است که در ۶۵ کیلومتری غرب تهران و ۲۵ کیلومتری کرج واقع شده است. برای سفر و اجاره ویلا در کردان از هر جایی که هستید باید خود را به آزاد راه کرج – قزوین برسانید؛ برای کسانی که از سمت تهران سفر می کنند، بعد از گذشتن از کرج در سمت راست، تابلو کردان را مشاهده خواهید کرد که پس از سپری کردن چند کیلومتر وارد این روستا می شوید.

برای افرادی که از سمت قزوین سفر می کنند، بعد از گذر از آبیک و شهر جدید هشتگرد به پل کردان می رسید، سپس چند متر جلوتر از پل وارد اولین خروجی سمت راست می شوید، در این بین تابلو کردان را نیز مشاهده خواهید کرد.

نکته: باید خاطر نشان کرد که روستای کردان در سمت شمالی آزاد راه قرار دارد.

چرا باید به کردان سفر کرد؟

باغ های میوه- نسیم روح بخش هوا و رودخانه پر آب بهترین دلیل سفز به کردان

به طور یقین، مهمترین دلیل سفر به هر مکان، وجود ویژگی های خاصی اعم از: طبیعت بکر، آثار تاریخی، فرهنگی غنی و حتی سوغاتی های منحصر به فرد آن است؛ کردان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهمترین اولویت سفر و اجاره ویلا در کردان، طبیعت بی مانند آن است، وجود درختان پر شاخ و برگ، باغ های میوه، نسیم روح بخش هوا و رودخانه پر آبش هر جنبنده ای را سر کِیف می آورد.

رودخانه کردان عامل اصلی سرسبزی این منطقه به حساب می آید که از شمال و از رودخانه هزار بند از منطقه بن رود در ارتفاع ۳۰۰۰ متری شروع و در دوراهی ورده و برغان در ارتفاع ۱۵۰۰ متری به هم می رسد، است. همچنین از جنوب به دو رود مجزا به نام های سرخاب و عباس آباد تقسیم می شود.

در بیشتر فصول این رودخانه پر آب است که همین عامل باعث شده است که این روستا در همه روزهای سال مقصدی عالی برای سفر باشد. با نشستن در کنار این رود برای پیک نیک و صرف ساعاتی لذت بخش می توانید از مواهب طبیعی این منطقه کمال استفاده را ببرید.

مقبره تاریخی زیارتگاه امام زاده حسین کردان

پیشنهاد نویشنده برای اجاره ویلا در کردان

بعد از وارد شدن به کردان و در فاصله ۱ کیلومتری با مقبره ای تاریخی روبروی می شوید که در داخل گورستان روستا قرار دارد، موسوم به زیارتگاه امام زاده حسین.

این سازه آجری با شکل معماری خورشیدی با ۳۴ کنگره که گنبد کلاه خود را تشکیل می دهند بنا شده است.

در انتهای هر شکاف روی بدنه بنا و پایین گنبد، پلکانی از هفت آجر که هرمی معکوس را قرار داده اند، قابل مشاهده است. سوراخ های تهویه در گنبد احتمالا جهت دفع رطوبت کار گذاشته شده اند.

بر روی گنبد و بالای در ورودی مقبره که کمی متمایل به سمت چپ است، پنجره ای بزرگ قرار دارد، همچنین در سمت چپ پنجره بزرگ، پنجره ای کوچک نیز قرار دارد.

دو بنا جدید دیگر در گورستان وجود دارد که تازه مورد مرمت قرار گرفته اند، یکی مقبره شاهزاده حسین و دیگری مقبره متعلق به بی بی نساء است.

ظاهرا این دو خواهر و برادر از فرزندان امام زین العابدین (ع) بوده اند. به همین دلیل مردم بومی کردان این بنا را به نام مقبره «امام زاده حسین» می شناسند و برای زیارت به آنجا می روند.

با این حال، بر خلاف شکل بیرون مقبره، طرح داخلی آن شش ضلعی است. بنابراین اگر در داخل بنا بروید و از زیر به سقف گنبدی که به زیبایی تزئین شده است نگاه کنید، دوازده ستاره که مرتبط با طرح اصلی هستند را مشاهده خواهید کرد.

از دیگر امکانات و مکان های دیدنی در کردان می توان به دهکده تفریحی ایثار که در بلوار امام خمینی در جاده منتهی به شهر کوهسار اشاره کرد. این مرکز تفریحی دارای امکاناتی نظیر: هتل (مجهز به اتاق های دو تخته، سه تخته و بیشتر)، پارکینگ، رستوران، زمین فوتبال، استخر، امکانات تفریحی برای کودکان و بسیاری دیگر.

همچنین از آبان سال ۱۳۹۶ سایت پروازی کردان نیز راه اندازی شد که ماهیتی تفریحی و ورزشی دارد. شما می توانید در این محل با سوار بر پاراگلایدر و با بهره گیری از آموزش های لازم توسط تیم متخصص سایت، از پرواز کردن لذت ببرید.

آیا کردان دارای اقامتگاه است؟

اقامت در هتل کردان

از زمانی که کردان به منطقه ای مسافر خیز تبدیل شد، تعداد ویلا و اقامتگاه ها در کردان هم به نسبت آن افزایش یافت، وگرنه در گذشته ناحیه ای کاملا بومی با جمعیتی بسیار کم بوده است. با این حال در کردان به راحتی می توانید برای چند روز ویلا، آپارتمان و سوئیت اجاره کنید و همانگونه که در بالا بیان کردیم برای رزرو اتاق در هتل موجود در دهکده تفریحی ایثار نیز می توانید اقدام کنید. همچنین سایت‌هایی در زمینه اجاره ویلا در کردان به صورت آنلاین فعالیت دارند از قبیل سایت شب، لوکس ویلا، اتاقک که میتوان جهت رزرو از آنها استفاده نمود.

ناگفته نماند در بسیاری از ماه ها سال کردان گردشگران بسیاری به خود می بیند، ولی عمده  حضور آنها در نوروز و فصل تابستان است. در نوروز درختان از نو جوان شده و میوه می دهند، شکوفه های بهاری کوچه های شهر را آذین کرده اند، رودخانه پر آب است و هر جا چشم نظاره می کند، چیزی جزء سرسبزی دیده نمی شود. به عبارتی بهار بهترین زمان برای سفر به کردان است.

جهت اجاره ویلا و سوئیت در کردان کلیک کنید.

برای سفر به کردان چه وسائلی با خود ببریم؟

لوازم مورد نیاز برای سفر به کردان

برای سفر یک روزه و یا چند روزه به کردان باید ببینید در چه فصلی، چند نفر و چگونه (دارا بودن ماشین شخصی یا سفر با اتوبوس) وارد این روستا می شوید، ولی به طور کلی وسائلی همچون: کوله پشتی، مواد غذایی (به ویژه آب و غذاهای سبک)، زیراندار، چتر، لباس گرم، کلاه، عینک آفتابی، لپ تاپ، لوازم بهداشتی (دستمال کاغذی، کرم و غیره)، لوازم کمک های اولیه، کارت شناسایی و پول و اگر هم اهل عکاسی حرفه ای باشید، بردن دوربین و عکاسی از مناطق زیبای این روستا اجتناب ناپذیر است.

ولی بردن موبایل بدون شک از ضروریات است؛ اگر با ماشین شخصی به کردان سفر می کنید و یا به دنبال مکان های مختلف در داخل روستا هستید، نیاز به مسیریابی دارید. به همین دلیل نقشه گوگل در هر زمان به سرعت قابل استفاده است. حتی اگر دوربین حرفه ای نداشتید، داشتن موبایل نیز می تواند خاطره سفر را برای شما همیشه ثبت کند.

نکته: نوع و تعداد لوازم مورد نیاز سفر نخست به ترجیحات فردی و سپس به محل مورد نظر برای سفر بستگی دارد.

کلام آخر

پاییز زیبای کردان

این روستای کوچک با طبیعتی بکر که در دل خود زیبایی هایی بزرگ دارد، مقصدی منحصر به فرد برای مسافران و گردشگران است. سفر به کردان به ویژه برای تهرانی می تواند چه از لحاظ نزدیکی و چه از لحاظ گذراندن روزی بسیار خاطره انگیز در محیطی دل انگیز، فوق العاده مناسب باشد. خانواده ها می توانند برای گذراندن آخر هفته و یا سفر چند روزه به این روستا بیایند، به خصوص اگر در بهار و تعطیلات نوروزی، برنامه ای برای سفر به این روستا چیده باشند، پس بهتر است بی درنگ دست به کار شوید.

امیدواریم از مقاله راهنمای سفر به کردان لذت برده باشید. می توانید برای رزرو و اجاره هتل، ویلا و آپارتمان در کردان به وبسایت شب مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقامتگاه خود را رزرو کنید.

منبع: راهنمای سفر به کردان

  • amirmasoudmok mok