اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

برای فرار از زندگی پرمشغله دنیای امروز، پیدا کردن مکانی دنج که صدای طبیعت، آب و هوایش هر زمان در وجود انسان طنین انداز شود، خیلی دور و دشوار نیست. در همین نزدیکی در جاده تهران – قزوین و شهرستان ساوجبلاغ، روستایی کوچک و سرسبز قرار دارد که چند سالی است به مقصدی فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است. در اینجا می توان بی دغدغه و با خیالی راحت خود را به زندگی سپرد و به خویشتن بازگشت؛ مگر جزء این است که انسان زاده خالق خود یعنی طبیعت است؟ به مقاله سفر به «کردان» خوش آمدید.

  • ۰
  • ۰

برای اجاره ویلا در کردان بخوانید 

اجاره ویلا در کردان برای فرار از زندگی پرمشغله دنیای امروز، پیدا کردن مکانی دنج که صدای طبیعت، آب و هوایش هر زمان در وجود انسان طنین انداز می‌شود، خیلی دور و دشوار نیست. در همین نزدیکی در جاده تهران – قزوین و شهرستان ساوجبلاغ، روستایی کوچک و سرسبز قرار دارد که چند سالی است به مقصدی فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است. در اینجا می توان بی دغدغه و با خیالی راحت خود را به زندگی سپرد و به خویشتن بازگشت؛ مگر جزء این است که انسان زاده خالق خود یعنی طبیعت است؟ به مقاله سفر به «اجاره ویلا در کردان» خوش آمدید.

کردان کجاست؟

کردان روستای ییلاقی از توابع ساوجبلاغ در استان البرز

این روستای ییلاقی از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است که در ۶۵ کیلومتری غرب تهران و ۲۵ کیلومتری کرج واقع شده است. برای سفر و اجاره ویلا در کردان از هر جایی که هستید باید خود را به آزاد راه کرج – قزوین برسانید؛ برای کسانی که از سمت تهران سفر می کنند، بعد از گذشتن از کرج در سمت راست، تابلو کردان را مشاهده خواهید کرد که پس از سپری کردن چند کیلومتر وارد این روستا می شوید.

برای افرادی که از سمت قزوین سفر می کنند، بعد از گذر از آبیک و شهر جدید هشتگرد به پل کردان می رسید، سپس چند متر جلوتر از پل وارد اولین خروجی سمت راست می شوید، در این بین تابلو کردان را نیز مشاهده خواهید کرد.

نکته: باید خاطر نشان کرد که روستای کردان در سمت شمالی آزاد راه قرار دارد.

چرا باید به کردان سفر کرد؟

باغ های میوه- نسیم روح بخش هوا و رودخانه پر آب بهترین دلیل سفز به کردان

به طور یقین، مهمترین دلیل سفر به هر مکان، وجود ویژگی های خاصی اعم از: طبیعت بکر، آثار تاریخی، فرهنگی غنی و حتی سوغاتی های منحصر به فرد آن است؛ کردان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهمترین اولویت سفر و اجاره ویلا در کردان، طبیعت بی مانند آن است، وجود درختان پر شاخ و برگ، باغ های میوه، نسیم روح بخش هوا و رودخانه پر آبش هر جنبنده ای را سر کِیف می آورد.

رودخانه کردان عامل اصلی سرسبزی این منطقه به حساب می آید که از شمال و از رودخانه هزار بند از منطقه بن رود در ارتفاع ۳۰۰۰ متری شروع و در دوراهی ورده و برغان در ارتفاع ۱۵۰۰ متری به هم می رسد، است. همچنین از جنوب به دو رود مجزا به نام های سرخاب و عباس آباد تقسیم می شود.

در بیشتر فصول این رودخانه پر آب است که همین عامل باعث شده است که این روستا در همه روزهای سال مقصدی عالی برای سفر باشد. با نشستن در کنار این رود برای پیک نیک و صرف ساعاتی لذت بخش می توانید از مواهب طبیعی این منطقه کمال استفاده را ببرید.

مقبره تاریخی زیارتگاه امام زاده حسین کردان

پیشنهاد نویشنده برای اجاره ویلا در کردان

بعد از وارد شدن به کردان و در فاصله ۱ کیلومتری با مقبره ای تاریخی روبروی می شوید که در داخل گورستان روستا قرار دارد، موسوم به زیارتگاه امام زاده حسین.

این سازه آجری با شکل معماری خورشیدی با ۳۴ کنگره که گنبد کلاه خود را تشکیل می دهند بنا شده است.

در انتهای هر شکاف روی بدنه بنا و پایین گنبد، پلکانی از هفت آجر که هرمی معکوس را قرار داده اند، قابل مشاهده است. سوراخ های تهویه در گنبد احتمالا جهت دفع رطوبت کار گذاشته شده اند.

بر روی گنبد و بالای در ورودی مقبره که کمی متمایل به سمت چپ است، پنجره ای بزرگ قرار دارد، همچنین در سمت چپ پنجره بزرگ، پنجره ای کوچک نیز قرار دارد.

دو بنا جدید دیگر در گورستان وجود دارد که تازه مورد مرمت قرار گرفته اند، یکی مقبره شاهزاده حسین و دیگری مقبره متعلق به بی بی نساء است.

ظاهرا این دو خواهر و برادر از فرزندان امام زین العابدین (ع) بوده اند. به همین دلیل مردم بومی کردان این بنا را به نام مقبره «امام زاده حسین» می شناسند و برای زیارت به آنجا می روند.

با این حال، بر خلاف شکل بیرون مقبره، طرح داخلی آن شش ضلعی است. بنابراین اگر در داخل بنا بروید و از زیر به سقف گنبدی که به زیبایی تزئین شده است نگاه کنید، دوازده ستاره که مرتبط با طرح اصلی هستند را مشاهده خواهید کرد.

از دیگر امکانات و مکان های دیدنی در کردان می توان به دهکده تفریحی ایثار که در بلوار امام خمینی در جاده منتهی به شهر کوهسار اشاره کرد. این مرکز تفریحی دارای امکاناتی نظیر: هتل (مجهز به اتاق های دو تخته، سه تخته و بیشتر)، پارکینگ، رستوران، زمین فوتبال، استخر، امکانات تفریحی برای کودکان و بسیاری دیگر.

همچنین از آبان سال ۱۳۹۶ سایت پروازی کردان نیز راه اندازی شد که ماهیتی تفریحی و ورزشی دارد. شما می توانید در این محل با سوار بر پاراگلایدر و با بهره گیری از آموزش های لازم توسط تیم متخصص سایت، از پرواز کردن لذت ببرید.

آیا کردان دارای اقامتگاه است؟

اقامت در هتل کردان

از زمانی که کردان به منطقه ای مسافر خیز تبدیل شد، تعداد ویلا و اقامتگاه ها در کردان هم به نسبت آن افزایش یافت، وگرنه در گذشته ناحیه ای کاملا بومی با جمعیتی بسیار کم بوده است. با این حال در کردان به راحتی می توانید برای چند روز ویلا، آپارتمان و سوئیت اجاره کنید و همانگونه که در بالا بیان کردیم برای رزرو اتاق در هتل موجود در دهکده تفریحی ایثار نیز می توانید اقدام کنید. همچنین سایت‌هایی در زمینه اجاره ویلا در کردان به صورت آنلاین فعالیت دارند از قبیل سایت شب، لوکس ویلا، اتاقک که میتوان جهت رزرو از آنها استفاده نمود.

ناگفته نماند در بسیاری از ماه ها سال کردان گردشگران بسیاری به خود می بیند، ولی عمده  حضور آنها در نوروز و فصل تابستان است. در نوروز درختان از نو جوان شده و میوه می دهند، شکوفه های بهاری کوچه های شهر را آذین کرده اند، رودخانه پر آب است و هر جا چشم نظاره می کند، چیزی جزء سرسبزی دیده نمی شود. به عبارتی بهار بهترین زمان برای سفر به کردان است.

جهت اجاره ویلا و سوئیت در کردان کلیک کنید.

برای سفر به کردان چه وسائلی با خود ببریم؟

لوازم مورد نیاز برای سفر به کردان

برای سفر یک روزه و یا چند روزه به کردان باید ببینید در چه فصلی، چند نفر و چگونه (دارا بودن ماشین شخصی یا سفر با اتوبوس) وارد این روستا می شوید، ولی به طور کلی وسائلی همچون: کوله پشتی، مواد غذایی (به ویژه آب و غذاهای سبک)، زیراندار، چتر، لباس گرم، کلاه، عینک آفتابی، لپ تاپ، لوازم بهداشتی (دستمال کاغذی، کرم و غیره)، لوازم کمک های اولیه، کارت شناسایی و پول و اگر هم اهل عکاسی حرفه ای باشید، بردن دوربین و عکاسی از مناطق زیبای این روستا اجتناب ناپذیر است.

ولی بردن موبایل بدون شک از ضروریات است؛ اگر با ماشین شخصی به کردان سفر می کنید و یا به دنبال مکان های مختلف در داخل روستا هستید، نیاز به مسیریابی دارید. به همین دلیل نقشه گوگل در هر زمان به سرعت قابل استفاده است. حتی اگر دوربین حرفه ای نداشتید، داشتن موبایل نیز می تواند خاطره سفر را برای شما همیشه ثبت کند.

نکته: نوع و تعداد لوازم مورد نیاز سفر نخست به ترجیحات فردی و سپس به محل مورد نظر برای سفر بستگی دارد.

کلام آخر

پاییز زیبای کردان

این روستای کوچک با طبیعتی بکر که در دل خود زیبایی هایی بزرگ دارد، مقصدی منحصر به فرد برای مسافران و گردشگران است. سفر به کردان به ویژه برای تهرانی می تواند چه از لحاظ نزدیکی و چه از لحاظ گذراندن روزی بسیار خاطره انگیز در محیطی دل انگیز، فوق العاده مناسب باشد. خانواده ها می توانند برای گذراندن آخر هفته و یا سفر چند روزه به این روستا بیایند، به خصوص اگر در بهار و تعطیلات نوروزی، برنامه ای برای سفر به این روستا چیده باشند، پس بهتر است بی درنگ دست به کار شوید.

امیدواریم از مقاله راهنمای سفر به کردان لذت برده باشید. می توانید برای رزرو و اجاره هتل، ویلا و آپارتمان در کردان به وبسایت شب مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقامتگاه خود را رزرو کنید.

منبع: راهنمای سفر به کردان

  • ۹۹/۰۴/۱۸
  • amirmasoudmok mok

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی