اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

برای فرار از زندگی پرمشغله دنیای امروز، پیدا کردن مکانی دنج که صدای طبیعت، آب و هوایش هر زمان در وجود انسان طنین انداز شود، خیلی دور و دشوار نیست. در همین نزدیکی در جاده تهران – قزوین و شهرستان ساوجبلاغ، روستایی کوچک و سرسبز قرار دارد که چند سالی است به مقصدی فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است. در اینجا می توان بی دغدغه و با خیالی راحت خود را به زندگی سپرد و به خویشتن بازگشت؛ مگر جزء این است که انسان زاده خالق خود یعنی طبیعت است؟ به مقاله سفر به «کردان» خوش آمدید.

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش، دست رنج معماران ایرانی است و بازدید از آن ضمن اجاره ویلا در کیش، از جمله مواردی است که در این سفر رویایی فراموش تان نمی شود.

قدمت 2500 ساله این شهر، جریان آب شیرین، آب وهوای خنک به لطف وجود قنات و سقفی که با حضور مرجان ها و فسیل ها تزئین شده است، از محکم ترین دلایلِ ما برای بازدید از کاریز به شمار میرود.

 

شهر زیرزمینی کاریز کیش

مسجد نصیرالملک شیراز؛ رقص نورهای رنگارنگ از پشت شیشه ها

اگر اغراق نباشد باید دست معماران دوران قاجار را بوسه زد! اصلا شیراز و جاذبه هایش به لطف سلیقه و تمایل پادشاهان قاجار به آفرینش زیبایی ها در معماری، خلق شده اند.

بازدید از مسجد نصیرالملک شیراز نه تنها برای مذهبی ها، بلکه برای کسانی که فکر می کنند مسجد نمی تواند عنوانِ جاذبه گردشگری را به خود اختصاص دهد، پیشنهاد می شود. نصیرالملک مسجدی است که ورودی هشتی، صحن وسیع و شبستان های تابستانی و زمستانی اش عجیب، دلبری می کند. البته در سفر به شیرازِ زیبا زمانی حیرت زده می شوید که رقص جذاب نور را به لطف شیشه های رنگی ببینید و لذت ببرید. تصویری که هم قاجاری است و هم رویایی!

خانه زینت الملوک شیراز؛ تماشایی ترین عمارت قاجاری ها

شیراز پایتخت فرهنگیِ ایران است و یکی از از خوش نقش ونگارترین عمارت های قدیمی اش، خانه زینت الملوک، قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد. این خانه قاجاری، یک موزه تاریخیِ تمام عیار است که در خیابان لطفعلی خان زند بنا شده است.

خانه ای که باغچه ها، حوض ها و 20 اتاق تماشایی اش به لطف آیینه کاری ها، گچ بری ها و نقاشی های آن دوران، سبک معماری ایرانی را بیش از پیش ستایش می کند. می توانید ضمن سفر و اجاره سوئیت در شیراز، فرصت بیشتری برای بازدید از این نوع جاذبه های تاریخی داشته باشید.

جنگل و ساحل گیسوم؛ زیباترین طلاقی جنگل و دریا در شمال

هرچند که شمال و جنگل های بی نظیرش زبانزدِ گردشگران است، پارک جنگلی گیسوم، به طورخاص از خوب ترین های روزگار محسوب می شود.

این منطقه جنگلی بکر در 90 کیلومتری جاده رشت به آستارا قرار دارد و البته صرفا یک منطقه جنگلی نیست. رویایی ترین بخش سفر به شمال و بازدید از جنگل گیسوم، لحظه ای است که ریه های تان از نفس سبز درختان جنگل پر می شود، اما درانتها به ساحل گیسوم می رسید و خنکای دریا را احساس می کنید. خلاصه کلام این که درصورت سفر و اقامت در ویلا اجاره ای شمال، یکی از فراموش نشدنی ترین تصاویر گردشگری عمرتان به لطف جنگل گیسوم اتفاق می افتد؛ قدردانش باشید. منبع و ادامه مطلب این مقاله

  • amirmasoudmok mok
  • ۰
  • ۰

محله خلف خانعلی

این محله از جنوب به خیابان سلمان فارسی و محله زرتشتیان می‌رسد و از شرق به کوی مطهری، دسترسی دارد. محله خلف خانعلی در حقیقت، از محلات زرتشتی نشین در یزد به شمار می‌رفته است. بنابراین بسیاری از بناهای موجود در این محل، از زرتشتیان به جای مانده است. از جمله این بناها می‌توان به کتابخانه هورشت، پیر الیاس، پیر وهن سپند، حمام خلف خانعلی و... اشاره کرد.

محله لب خندق یزد

این محله بسیار قدیمی در شهر یزد، در نزدیکی خندق، قرار گرفته و به همین دلیل هم به این نام معروف شده است. لازم به ذکر است که در زمان حکومت آل مظفر در اطراف این شهر، خندق‌هایی ایجاد می‌شد. بنابراین در گذشته در این منطقه نیز خندقی وجود داشته است.

در این محله، بناهای تاریخی بسیار قرار دارد. از جمله این بناها می‌توان به برج و باروی یزد، حسینیه لب خندق، کاروانسرای لب خندق و هم‌چنین بازار خان اشاره کرد.

محله‌های قدیمی در شهر یزد بسیار بیشتر از محله‌های ذکر شده است. با  اجاره سوئیت در یزد  از طریق مراجعه به سایت شب می‌توانید هر یک از این محله‌های قدیمی را برای سکونت در نظر بگیرید.

معروف‌ترین خیابان‌ها و محلات مشهد

شهر مشهد نیز از دیگر شهرهای توریستی و زیارتی ایران به شمار می‌رود و خیابان‌ها و محله‌های شناخته شده بسیار زیادی دارد. از جمله این خیابان‌ها و محله‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

بلوار سازمان آب و یا بلوار شهید صادقی

این خیابان در منطقه یک شهرداری مشهد واقع شده است. در این خیابان، بازار گوهر شاد واقع شده که یکی از بازارهای بسیار معروف در این شهر است. ابتدای بلوار سازمان آب، به میدان راهنمایی، دسترسی دارد و انتهای آن به میدان فردوسی می‌رسد. میدان فردوسی، خود، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های شهر مشهد است که از نظر گردشگران بسیار جالب توجه است.

خیابان فرهاد

خیابان فرهاد از دیگر خیابان‌های شهر مشهد است که در منطقه یک قرار دارد. این خیابان در حقیقت بورسی بزرگ از فروشگاه‌های بسیار لوکس در این شهر به شمار می‌رود. بنابراین در صورتی که قصد خرید اجناس گران قیمت و برند، از جمله انواع کیف و کفش، دارید این خیابان برای شما گزینه بسیار مناسبی است.

محله سناباد مشهد

این محله یکی از قدیمی‌ترین محلات در شهر مشهد است که در خیابانی به همین نام واقع شده است. خیابان سناباد از میدان سعدی مشهد آغاز می‌شود و تا بلوار فلسطین، ادامه پیدا می‌کند. در صورتی که قصد دارید به خرید لوازم خانگی و مبلمان و لوازم چوبی از قبیل کابینت دست بزنید این خیابان برای شما موقعیت مناسبی است. چراکه در حقیقت، خیابان سناباد بورس این نوع از فروشگاه‌ها است.

با اجاره سوئیت در مشهد  و یا رزرو ویلا از طریق سایت شب می‌توانید در نزدیکی هر یک از محله‌های مورد نظرتان ساکن شوید و از بناهای دیدنی آن‌ها بازدید کنید.

ادامه مطلب در این مقاله

  • amirmasoudmok mok
  • ۰
  • ۰

شمال دقیقاً در تمام این لذت‌های متنوع و درعین‌حال بدیع معنا می‌شود و به همین خاطر، سفر به مناطق شمالی از تکرارنشدنی‌ترین تجربه‌های یک گردشگر محسوب می‌شود. اگر تاکنون تجربه سفر به شهرهای شمالی را نداشته‌اید، مطالعه این مقاله دقیقاً برای شماست. حتی اگر بارها سفر به شمال را با تمام وجود تجربه کرده باشید، دلتنگی تماشای دریا به این آسانی‌ها رهایتان نمی‌کند.

همچنین ممکن است تجربه سفر مجازی تاحدودی در رفع دلتنگی‌ها موثر باشد پس بدون مقدمه‌چینی، اصل‌مطلب را با معرفی هیجان‌انگیزترین مقاصد شمال کشور پیش می‌بریم.

سواحل متل‌قو؛ جذاب‌ترین هم‌آغوشیِ طبیعت و تفریحات مدرن

متل‌قو از شهرهای پرطرفدار و خوش آب‌وهوای شمالی برای سفر و اجاره ویلا است که در عباس‌آبادِ مازندران قرار دارد. چیزی که متل‌قو را خاص جلوه می‌دهد، زیباییِ تماشای جنگل و دریا در کنار هم است.

در دل جنگل‌های سرسبز متل قو، جاذبه‌های دیگری مانند غار آبی دانیال هم وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

اما از هرچه بگذریم، سخن از پلاژ ساحلی مشهور متل‌قو خوش‌تر از سایر تفریحات است. به لطف این پلاژ، شنا در دریای خزر و انجام ورزش‌های ساحلی هیجان‌انگیز مانند والیبال دسته‌جمعی، می‌تواند پیشنهاد جذابی برای گردشگران باشد.

همچنین فرصت ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل متل قو، یکی از جالب‌ترین تفریحات این منطقه است. فعالیت‌های تفریحی دیگر مانند جت‌اسکی و پاراسل برای طرفدارانِ تشدید ضربان قلب، به یکی از خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سفر بدل می‌شود. حالا به همه این‌ها لذت جنگل‌نوردی را هم اضافه کنید! متل‌قو یک جاذبه گردشگری تمام‌عیار است.

جنگل‌های دالخانی رامسر؛ زمان قدم زدن در بهشت

حتماً اسم دالان بهشت رامسر را شنیده‌اید و اگر نشنیده‌اید، دقیقاً منظورِ ما، همین جنگل‌های فوق‌العاده دالخانی هستند. در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، تصور کنید تونلی رویایی وجود دارد که با اجاره ویلا در رامسر می‌توانید در نزدیکی آن اقامت کنید که دورتادورش درختان بالابلند و سرسبز، دست‌دردست هم، در آغوش‌تان می‌کشند و البته با حضور افتخاری مه صبحگاهی با آن آب‌وهوای بی‌نظیر که حجت را بر تجربه یک سفر هیجان‌انگیز تمام می‌کند.

جنگل های دالخانی رامسر

جدای از این‌ها، جنگل‌های دالخانی به‌شدت سوژه نابی برای قاب‌های عکاسان به شمار می‌روند و اگر عکاس باشید، بهترین مقصد شمال را انتخاب کرده‌اید. وجود رودخانه و آبشاری در جنت رودبار از دیگر جذابیت‌های این جنگل به شمار می‌روند.

زیبایی دالان بهشت رامسر به بکر بودن طبیعت آن است. از جنگل‌های دالخانی انتظار تفریحات هیجان‌انگیز و مدرن را نداشته باشید اما حتی تصور برقراری پیکنیک‌های کوچک خانوادگی در آلاچیق‌ها و کلبه‌های چوبی، باعث می‌شود تصاویر جذابی گوشه ذهن‌تان نقش ببندد.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود و امکانات تفریحی بی‌نظیر

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود، مکانی امن و در عین‌حال جذاب در شهر دیدنی چالوس است. طبق تجربیات شمال‌دوستان و کسانی که به صورت حرفه‌ای تک‌به‌تک مناطق شمالی را سیاحت کرده‌اند، لذت اجاره ویلا در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، لذت دیگری است.

تصور کنید محیطی زیبا و آرام به لطف ساحل امنِ همجوار جنگل وجود دارد و در کنارِ آن محیطی مخصوص عشاق ماهیگیری هم باشد.

مبنع: سفر به مقاصد هیجان انگیز

  • amirmasoudmok mok
  • ۰
  • ۰

جنگل گیسوم؛ لذت درکِ توآمانِ دریا و جنگل

جنگل گیسوم یکی از مهیج‌ترین جنگل‌های شمال کشور است. جایی که می‌توانید قدم بر دامن سبز جنگل بگذارید و با ادامه مسیر، چشم‌تان را با تماشای آبیِ دریا سرزنده کنید. 10 کیلومتر تا جاده اسالم خلخال، در محور رشت به آستارا، مسیری است که شما را به این کشفِ شورانگیز می‌رساند. همچنین با اجاره ویلا در ماسال که فاصله‌ای 40 کیلومتری تا گیسوم دارد می‌تواند سفر یک تیر و دونشان باشد.

بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم، فصل‌های بهار و تابستان هستند. چراکه زیست‌بوم این منطقه برای رساندن شما به احساس خنکی، آرامش و لذت از آب‌وهوای مطلوب خلق شده‌است. در کنار محیط سرسبز و جنگلی، جالب است بدانید ساحل فوق العاده‌ای جهت تفریح گردشگران وجود دارد که در پناهِ آن، کلیه امکانات رفاهی، آلاچیق‌های زیبا و دنج جهت اقامت چندساعته مسافران، رستوران‌های باکیفیت و امکاناتی برای کودکان، نظیر پارک بادی و ترامپولین نیز در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

پارک جنگلی روستای اشبلا در انزلی؛ منظره‌ای شبیه به معجزه

چشم‌های‌تان را ببندید و مسیری پراز درخت‌های درهم‌تنیده را تصور کنید، این پاداشی است که با اجاره ویلا در انزلی نصیبتان خواهد شد. با دیدن این منظره زیبا درعین‌حال که گوش به نغمه پرندگان جنگلی می‌سپارید، یک نفس عمیق بکشید و تمام! به پارک جنگلی روستای اشبلا خوش آمدید. روستای اشبلا در کنار تالاب انزلی قرار گرفته و درحقیقت مجموعه‌ای از زیبایی‌هایی طبیعی و انسانی به صورت توآمان است. اگر دل‌تان لک زده برای آب‌وهوایی بهشتی و همچنین طرفدار ماهیگیری هم هستید، رودخانه موجود در این منطقه، بهترین انتخاب شما است.

اگر درعین لذت از زیبایی‌های جنگلی و تماشای گونه‌های متفاوتی از گیاهان و درختان در بستر جنگل، دیدن مناظری همچون ماهیگری، استخر پرورش ماهی و برکه برای‌تان جذابیت دارند، به انتخاب این پارک جنگلی در طول سفرتان شک نکنید. البته فراموش نکنید فصل‌های پیشنهادی جهت بازدید از این مکان بی‌نظیر، بهار و پاییز هستند. مخصوصا پاییز که به لطفِ آن درخت‌ها، رنگین‌کمانِ جذابی از رنگ‌های پاییزی را به نمایش می‌گذارند و لذت لمس طبیعت با تمام وجود به گردشگران انتقال داده می‌شود.

منبع

  • amirmasoudmok mok