اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

اجاره ویلا در کردان

راهنمای سفر به کردان؛ در کنار سرسبزی و آب و اجاره ویلا

برای فرار از زندگی پرمشغله دنیای امروز، پیدا کردن مکانی دنج که صدای طبیعت، آب و هوایش هر زمان در وجود انسان طنین انداز شود، خیلی دور و دشوار نیست. در همین نزدیکی در جاده تهران – قزوین و شهرستان ساوجبلاغ، روستایی کوچک و سرسبز قرار دارد که چند سالی است به مقصدی فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است. در اینجا می توان بی دغدغه و با خیالی راحت خود را به زندگی سپرد و به خویشتن بازگشت؛ مگر جزء این است که انسان زاده خالق خود یعنی طبیعت است؟ به مقاله سفر به «کردان» خوش آمدید.

  • ۰
  • ۰

خیلی از پایتخت نشین‌ها به دلیل مشغله‌های بسیار و شغلی که دارند به ندرت می‌توانند زمانی را برای تفریح و سفر اختصاص بدهند. اکثرا تعطیلاتشان محدود به یکی دو روز آخر هفته شده و در رختخواب سپری می‌شود و منتظر می‌مانند تا بالاخره یک روزی بتوانند مرخصی چهار پنج روزه بگیرند و راهی شهر و دیاری دیگر شوند. اما باید بدانید سفر لزوما با طولانی بودن و اقامت های چند روزه آن نیست که معنا پیدا می‌کند. خیلی اوقات سفر یک روزه اطراف تهران می‌تواند آرامش بسیاری به شما ببخشد تا با انرژی بیشتر هفته پیش رویتان را شروع کنید.برای سفر یک روزه اطراف تهران مهم‌ترین نکات سرسبزی و خوش آب و هوا بودن منطقه و فاصله کم آن با تهران است و برای کسانی که ساکن تهران هستند مهم ترین مساله این است که با توجه به اینکه هزینه ای بابت اجاره ویلا و سوییت و جای خواب نمی دهند سفرشان ارزان تر تمام می شود. پینشهاد ما برای ارزان تر شدن سفر برای کسانی که ساکن تهران نیستند اجاره آپارتمان در شهر تهران است . چون به هر حال از اجاره ویلا در اطراف تهران ارزان تر تمام می شود. در این مقاله چند مقصد جذاب برای سفر یک روزه اطراف تهران را معرفی می‌کنیم تا در اولین فرصت به آن‌ها سر بزنید .

blogpost-210

دشت هویج:

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر یک روزه اطراف تهران، دشت هویج یا همان گرچال است. این دشت در بالای روستای افجه در نزدیکی لواسان قرار دارد و به خاطر طبیعت زیبا و آب و هوای خوش خود از مقاصد محبوب نزد دوستداران طبیعت و طبیعت گردان است.گاهی این تناقض هم جذاب است بین طبیعت بکر و ویلاهای لوکس و خانه های شهری فاصله ای نیست. از تهران که به سمت دشت هویج حرکت کنید چیزی حدود یک ساعت و نیم یا حداکثر دو ساعت طول می‌کشد تا به آن‌جا برسید و یک روز هیجان انگیز و مفرح را شروع کنید. گشت در مزارع و باغ‌های سرسبز اطراف، پیاده روی و تماشای طبیعت بکر دره شمالی افجه، کوهنوردی و صعود به قله‌های اطراف و بازدید از آبشار پسچویک بخشی از فعالیت‌ها و تفریحاتی است که در این سفر می‌توانید انجام دهید. همچنین در شمال غربی دشت هویج دشت سبوستان مملو از درختان میوه قرار دارد و آبشار چرند و حمامی قدیمی که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد نیز در این ناحیه است. سقاخانه و چناری پیر و کهنسال از دیگر جاذبه‌های این منطقه است.

blogpost-209

آبشار سنگان:

برای رسیدن به یک منطقه خوش آب و هوا لازم نیست حتما خیلی از تهران دور شوید. در شمال غرب روستای سنگان، در فاصله تقریبا ۲۰ کیلومتری از شمال غرب تهران آبشاری بسیار زیبا به نام آبشار سنگان قرار دارد. این آبشار و طبیعت چشم نواز آن منطقه که یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر یک روزه اطراف تهران است، چیزی حدود یک ساعت با تهران فاصله دارد. بهترین زمان سفر به این منطقه و بازدید از آبشار سنگان فروردین و اردیبهشت است اما این جاذبه طبیعی در همه فصول و ماه‌های سال به نوعی باشکوه و زیباست. در فصل زمستان قندیل‌های عظیمی از برف و یخ سراسر آبشار را می‌پوشانند و منظره‌ای بدیع و چشم نواز خلق می‌کنند. در سمت چپ آبشار نیز غارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. رودخانه سنگان و باغ‌های سرسبز با انواع میوه‌های رنگ و وارنگ نیز از دیگر جاذبه‌های روستای سنگان هستند.

blogpost-204

دشت لار (پارک ملی لار):

دشت لار با زیبایی‌ها و شگفتی‌های بی انتهای خود بهترین انتخاب برای کسی است که حسابی هوس تماشای طبیعت را کرده ولی فرصت سفر به شهری دور را ندارد. این دشت زیبا با تنوع گیاهی و جانوری بالا و چشمه‌های خروشان و طبیعتی بکر، در دامنه قله دماوند و ۷۰ کیلومتری شرق تهران  قرار گرفته است. این دشت در همه فصل‌ها زیبایی خیره کننده‌ای دارد اما در فصل بهار که غرق در گل‌ها می‌شود به اوج زیبایی خود می‌رسد. اگر در اواخر بهار به این دشت سفر کنید می‌بینید که انبوهی از شقایق‌ها دامن سرخ خود را به روی دشت پهن کرده و چشم‌اندازی بی‌نظیر به آن می‌بخشند. به طوری که هر سال گردشگران زیادی برای دیدن دشت شقایق‌ها به این منطقه می‌آیند. دریاچه سد لار، دریاچه دیو آسیاب و کوه‌های دشت لار نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند. دوچرخه سواری و ماهیگیری( در برخی از ماه‌ها و با اخذ مجوز) نیز از دیگر تفریحات و فعالیت‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. این دشت زیبا و خوش آب و هوا را برای سفر یک روزه اطراف تهران انتخاب کنید تا همه خستگی‌ها یکباره از تنتان بیرون شود.

blogpost-205

آبشار هفت چشمه:

اگر هفته‌ای شلوغ و پر کار را گذرانده‌اید  و به اندازه کافی در فضای شهری چشمتان به جمال آپارتمان های سر به فلک کشیده شهرتان روشن شده است و به دنبال مقصدی برای سفر یک روزه اطراف تهران هستید آبشار زیبای هفت چشمه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آبشار در کیلومتر ۱۷ جاده کرج چالوس نزدیک روستای ارنگه قرار دارد و با ارتفاع ۹۰ متری خود یکی از آبشارهای بلند ایران به حساب می‌آید. در طول مسیر و تا زمانی که به آبشار اصلی برسید، ۷ چشمه و آبشار کوچک را مشاهده می‌کنید که نام آبشار اصلی از آن‌ها وام گرفته شده و به همین علت به هفت چشمه معروف است. در واقع آبشار اصلی که در انتهای مسیر است آدران نام دارد ولی همانطور که گفتیم به علت وجود آن هفت آبشار و چشمه در مسیر، به این اسم معروف شده است. بهترین فصل برای بازدید از این جاذبه طبیعی فصل تابستان است که هوای خنک منطقه می‌تواند شما را برای چند ساعتی هم که شده از گرما نجات دهد.

آبشار شاهاندشت:

اگر قصد رفتن به سفر یک روزه اطراف تهران را دارید آبشار شاهاندشت انتخابی مناسب برای شماست که می‌تواند تعطیلاتی رویایی را برایتان رقم بزند. این آبشار عظیم و باشکوه که دومین آبشار بلند کشورمان به حساب می‌آید واقع در استان مازندران و روستای شاهین دشت است و در ۶۵ کیلومتری شهر آمل و ۹۶ کیلومتری تهران قرار دارد. نسیم خنکی که می‌وزد و قطرات آبی که روی سر و صورت می‌ریزد به همراه صدای گوش نواز جاری شدن آب اوقاتی بسیار دلچسب و خاطره‌انگیز را برای گردشگران فراهم می‌آورد. قلعه ملک بهمن در بالای آبشار با قدمت سه هزار ساله از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. بهترین زمان برای این سفر یک روزه اطراف تهران از اواخر اردیبهشت تا ابتدای مهر است. این آبشار در تمام ماه‌های سال زیباست اما ممکن است به علت شرایط آب و هوایی رفتن به این منطقه کمی سخت شود. با سفر یک روزه اطراف تهران جانی تازه به خودتان ببخشید و فعالیت‌هایتان را با انرژی دو چندان از سر بگیرید.

blogpost-203

معمولا افرادی که قصد سفر یک روزه اطراف تهران می‌کنند به خصوص پایتخت نشین‌ها صبح زود راه می‌افتند و برای استراحت شب را به خانه برمی‌گردند. اما اگر از سایر شهرها به این مکان‌ها سفر می‌کنید و قصد دارید شب را بمانید بهتر است از قبل به رزرو آنلاین اقامتگاه مورد نظرتان را امتحان کنید. اگر دوست داشتید کمپ در طبیعت هم می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. همچنین با توجه به نزدیکی این جاذبه‌ها به تهران می‌توانید شب را به پایتخت بیایید و با اجاره ویلا و آپارتمان‌های شخصی تهران اقامتی خاطره انگیز را تجربه کنید.

  • ۹۹/۰۴/۲۹
  • amirmasoudmok mok

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی